- רוני קוקליטסקי
- זמן קריאה: 6 דקות
- עודכן לאחרונה בתאריך: 18/08/2024
מה זה קידום אורגני?
אם בעבר הלא רחוק התחרו ביניהם חנויות ובתי עסק באופן פיזי, הרי שכיום "המלחמה" עברה לאינטרנט.
חברות, עסקים וסוכנויות מכל סוג מקימים לעצמם אתרים ברשת, שתכליתם למשוך את הצרכנים הפוטנציאליים ולשגשג כלכלית ותדמיתית.
אין צורך להסביר מדוע פלאיירים ומכירות מדלת לדלת הוחלפו במרחבי הרשת, אבל כן חשוב להסביר כיצד פועלת כאן התחרות ומתי גדל הסיכוי לרווחים טובים.
כאן נכנס לתמונה קידום אורגני (SEO), שלמעשה מציג את האתר במיקום מסוים מבין שלל התוצאות במנועי החיפוש (בעיקר גוגל).
תוצאה אורגנית של אתר כלשהו, היא למעשה תוצאת חיפוש של דבר מה ברשת, מבין עשרות אלפי תוצאות אפשריות.
אך האם הייתם רוצים שהגולש ימצא אתכם בתוצאה הארבעים או אפילו המאה?
כמובן שבעידן המהירות והמיידיות אין שום סיכוי שהגולש בכלל יגיע עד לשם
ולכן חובה להילחם על הצגתך בתוצאות הראשונות, על ידי פעולות קידום שיביאו לכך.
כדי להמחיש את הדברים, נשתמש בדוגמה פשוטה:
נניח שגולשת מסוימת מעוניינת להזמין ציוד למסיבה.
היא נכנסת לגוגל ומקלידה את המילים "ציוד למסיבה" או אפילו "קישוטים למסיבה בבית"
ומכאן כל שנותר לה הוא לבחור בתוצאה שנראית הכי מתאימה/ מושכת/ משתלמת ביחס לדבר אותו חיפשה.
בחירה זו סביר מאוד להניח שתתרחש מתוך היצע התוצאות שמוצגות לה בעמוד הראשון בגוגל, או לכל היותר גם אלה מהעמוד השני.
בנקודה זו, כל מאות או אלפי האתרים הנוספים בתחום נדחקים החוצה והסיכוי שיצליחו "לתפוס" את אותה גולשת כדי שתבצע אצלם המרה (כלומר כניסה ורכישה מהאתר) נמוך במיוחד.
ולכן אתר שמעוניין להגיע למקומות הראשונים
ולהיחשף לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים נדרש לפעולות קידום שוטפות במנועי החיפוש, שיביאו בסופו של דבר לתוצאות טובות יותר במדרג החיפושים
ומכאן לתנועת לקוחות גדולה בהרבה לאתר ולעסק בכלל.
פתחו את גוגל, הקלידו דבר מה וצפו ברשימת התוצאות המתקבלות.
אם בחרתם בביטוי תחרותי מאוד (למשל "מסעדת בשרים בצפון"), סביר להניח שהעמוד יחולק לתוצאות ממומנות (המסומנות כ"מודעה") ותחתיהן תוצאות "רגילות" (תוצאות אורגניות).
אם הביטוי שבחרתם איננו תחרותי (משמע שלאתר מאותו תחום אין צורך לשלם ישירות לגוגל על קמפיין ממומן כדי להגיע לראש תוצאות החיפושים),
תקבלו תוצאות אורגניות בלבד.
כל עמוד כזה של תוצאות מכיל 9-10 תוצאות אורגניות, לאורך כ-12-15 עמודים אותם גוגל יציג.
היתר פשוט לא יופיעו. הסיבה לכך היא שאף אחד מאיתנו לא באמת עובר כל כך הרבה עמודי תוצאות כל עוד מצאנו את שחיפשנו כבר בעמוד הראשון ואפילו בתוצאה הראשונה.
ולכן זו השאיפה שלנו – להגיע לעמוד הראשון ולהעפיל לתוצאות העליונות, כדי שהלקוחות יגיעו אלינו ולא למתחרים.
איך עובד קידום אורגני בגוגל וממה הוא מושפע?
גוגל אמנם מתוגמלים כלכלית מבעלי האתרים המשלמים להם תמורת פרסום האתר בתוצאות הממומנות, אך האג'נדה שלהם היא לשפר ולייעל ככל שניתן את מערכת החיפושים לטובת הגולשים.
למעשה, גוגל משתדלת להתעדכן בהעדפות החיפוש המשתנות של הקהל ולהתאים אותן שוב ושוב למערכות שלה, מה שמטיל על בעלי האתרים דרישות קפדניות למדי, על מנת להשתלב בתוצאות החיפושים ולהתברג למקומות גבוהים.
וכך, ככל שהאתר עונה על יותר דרישות שקבעה גוגל לצורך דירוג האתרים שלה, כך הוא יקבל דירוג גבוה יותר ויוצג פעמים רבות יותר לגולשים ובתוצאות המובילות.
מכיוון שכמות הפרמטרים של גוגל רבה מאוד, הנה שלושה פרמטרים מהמרכזיים ביותר שכדאי להכיר ולפעול ליישומם כבר עכשיו באתר שלך:
תוכן האתר
על תוכן האתר יקום ויפול קידום אורגני. זה לא רק שצריך להציג את התוכן המתאים לגולשים שחיפשו דבר מה בגוגל, אלא לספק לגוגל הוכחת רלוונטיות כללית באמצעות יצירת תוכן מקיף, מפורט, מאורגן, קוהרנטי וגם משלים או משיק שעוטף את תחום העיסוק מכל הקצוות.