מה זה סכמה (schema)?
סכמת נתונים מובנים, או Structured data schema, זה פורמט סטנדרטי שמספק מידע על תוכן עמוד באתר כדי לסייע למנועי חיפוש להבין את העמוד ולהציג אותו בצורה נכונה.
מידע זה מיושם בדרך כלל דרך schema.org, שנוצר בשנת 2011 על ידי מנועי החיפוש המובילים גוגל, יאהו, בינג ויאנדקס בשיתוף פעולה על מנת ליצור שפה אחידה על מנת שמנועי החיפוש יבינו טוב יותר התוכן.
בשנים האחרונות הטמעת סכמות באתרים נהיית פופולארית, ולא סתם, כי אנחנו רוצים שגוגל יבין את העמודים באתר שלנו ויראה אותם בתוצאות בדירוג יותר גבוה כדי שנמשוך עוד לקוחות.
לדוגמא באתר חנות, נטמיע סכמת מוצרים כדי שגולשים יוכלו לראות מוצרים, מחיר ודירוג עוד לפני שנכנסו לאתר.
איך נראים סכמות בתוצאות חיפוש בגוגל?
סכמות בדרך כלל מופיעות בתוצאות החיפוש בסניפט.
סניפט זה פיסת מידע קטנה או סיכום קצר המופק מהעמוד ומוצג בדף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP).
סניפטים באים בשלושה סוגים, סניפט ממוצע, סינפט מומלץ, וסניפט עשיר.
כאשר אתם מבצעים חיפוש בגוגל, התוצאות מוצגות כסניפט ממוצע, רשימה של קישורים יחד עם תיאורים קצרים או קטעים.
סניפט מומלץ בדרך כלל יופיע מעל התוצאות האורגניות ויתן לגולש חלק מהתוכן של העמוד שנבחר ויציג לו ספציפית את המידע שרלוונטי לשאלת הגולש.
סניפט מומלץ נבחר לבד על ידי גוגל ולא דורש סכמה כדי להופיע.
סניפט עשיר לעומת זאת, הולך מעבר לממוצע ומוסיף עוד מידע מעבר למידע הבסיסי.
מידע כמו דירוגי כוכבים, מספר ביקורות, ועוד.
סניפטים עשירים נוצרים לעתים קרובות באמצעות סימון נתונים מובְנים (schema.org) המיושמים באתר, ומספקים למנועי החיפוש יותר הקשר לגבי התוכן.
השפעת סכמה ונתונים מובנים על קידום אורגני
לסכמות ונתונים מובנים יש השפעה חשובה על קידום אתרים בגוגל, ובזה נכלל:
קידום עמודים בתוצאות חיפוש בגוגל (SERPs)
בעזרת שימוש בנתונים מובנים, אתרים יכולים לשפר את הסניפטים שלהם במיקומים של תוצאות החיפוש (SERPs).
סניפטים עשירים, יכולים לכלול מידע נוסף כמו ביקורות, שאלות ותשובות, ופרטי מוצר.
הם בולטים בתוצאות החיפוש ועוזרים למשוך גולשים ולהגביר את הטראפיק האורגני.
שיעורי הקלקה גבוהים יותר (CTR)
סכמות שיוצרות סניפטים עשירים נותנות לגולש יותר מידע על האתר שלכם עוד לפני שהם לחצו על הקישור ונכנסו.
זה מוביל לשיעורי הקלקה יותר מכוונים, כי הגולשים שלוחצים על העמוד שלכם כבר קיבלו תמונה כללית של העמוד וכנראה יישארו ברגע שיכנסו.
הבנת תוכן
מנועי חיפוש משתמשים במידע מובנה כדי לקבל הבנה טובה יותר של העמוד והתוכן שלו.
זה עוזר למנועי החיפוש לאנדקס את העמוד בצורה יותר מדויקת ודירוג טוב יותר בתוצאות חיפוש.
סוגי סימון סכמה
- סכימת מוצר – אידיאלי לקידום אתרי אי-קומרס. זה מציג מידע כמו: מוצר, תיאור, מחיר ועוד
- סכימת מאמר – נפוץ לכתבות ופוסטים של בלוג. זה מציג מידע כמו: כותב, תאריך פרסום, ומבנה המאמר.
- סכמת עסק מקומי – עסקים עם מיקום פיזי יכולים להשתמש בסימון הזה כדי להציג למנועי חיפוש מידע על מיקום העסק, שעות פתיחה, פרטי קשר, וביקורות.
במידה ויש לכם פרופיל עסק בגוגל חשוב לדעת, למרות ש-GMB נותן את בערך את אותו המידע, GMB וסכמת עסק מקומי באתר שלכם זה שני דברים שונים.
אבל הבוט של גוגל כן יכול לקחת את המידע מהסכמה באתר ולהשתמש בו כדי לעזור לקדם את העסק שלכם ב-GMB.
- סכמת ביקורת – סימון זה מציג מידע כמו דירוגים וביקורות של מוצרים, שירותים, או עסקים ישירות בתוצאות החיפוש.
- סכמת FAQ – סכמת שאלות ותשובות (FAQ) עוזרת להציג מידע חשוב בצורה בנויה ומסודרת לגולש.
- סכמת אירועים – סכמת אירוע מציגה מידע על אירוע, כמו:
שם, תאריך, מיקום, ותאריך ועוזרת למנועי חיפוש להציג את המידע בצורה טובה יותר בתוצאות חיפוש.
- סכמת פירורי לחם – פירורי לחם מוטמעים בכל האתר מלבד לדף הבית, כדי להראות ולשמור על היררכית עמודים באתר.
- סכמת ארגון/עסק – סכמה זו משומשת בעיקר על ידי חברות, מוסדות, ארגונים, גופים ציבוריים ועוד, ומוטמעת בדף הבית או עמוד אודות.
- סכמת וידיאו – סכמה ששמים לעמודים שכוללים סרטוני וידיאו.
יש גולשים שמעדיפים לצפות בוידיאו יותר מאשר לקרוא טקסט, וגם לפעמים תוצאות הוידיאו יופיעו לפני התוצאה האורגנית.
דוגמא של איך נראה קוד סכמה
כדי להבין איך נראה הקוד של סכמה, ניקח לדוגמא סכמה של עסק מקומי בקוד HTML.
הסכימה הזה מציגה למנועי חיפוש מידע כמו מיקום העסק, שעות פתיחה, פרטי קשר ועוד.
בדוגמא זו:
@type – סוג הסכמה, במקרה זה עסק מקומי.
name – שם העסק.
image – קישור ללוגו של העסק.
address – מתאר את המיקום הפיזי של העסק באמצעות סוג כתובת הדואר.
Telephone – מספר הטלפון של העסק.
openingHours – שעות הפתיחה.
priceRange – מראה את טווח המחירים של המוצרים או שירותים של העסק.
sameAs – קישורים לפרופילים סושייל של העסק.
איך להטמיע סכמות בוורדפרס
הטמעת סכמה בעמוד וורדפרס זה תהליך פשוט מאוד.
הנה כמה שלבים פשוטים איך להטמיע סכמה באתר שלכם:
- התקנת פלגאין סכמה:
כדי לפשט את התהליך, אפשר להתקין תוסף וורדפרס שיטמיע את הסכמות בשבילכם מבלי שתכתבו את הקוד ידנית.
יש הרבה תוספים שעושים זאת כמו WP SEO Structured Data Schema.
- קינפוג תוסף הסכמה
אחרי שהתקנתם את התוסף ונכנסתם אליו תצטרכו לקנפג אותו.
בדרך כלל התוספים מגיעים עם אפשריות של מספר סימוני סכמות כמו מאמרים, מוצרים וכו.
תבחרו את האפשרויות המתאימות לכם.
- הוסיפו מידע ספציפי לסכמות
לפוסטים ועמודים בודדים אתם יכולים לראות קופסאת מטא או אפשרויות נוספות להטמעת נתונים מובנים באותו עמוד.
שם תוכלו להוסיף מידע ספציפי לאותו עמוד, כמו שאלות ותשובות שקשורות לתוכן העמוד וכו.
- בדקו את הסכמות
אחרי שהטעמתם את הסכמות שלכם, מומלץ לבדוק שהעמודים עם הסכמות תקינים.
דרך schema validator אתם יכולים לבדוק את כל המידע של הסכמות בעמוד.
ודרך הכלי של גוגל אתם יכולים לבדוק איזה סכמות בתוצאות החיפוש העמוד שלכם יכול להראות לגולשים.
סכמה ונתונים מובנים – שאלות ותשובות
מה זה נתונים מובנים בהקשר של SEO?
נתונים מובנים מתייחסים לפורמט סטנדרטי למתן מידע על תוכן עמוד אתר, המסייע למנועי החיפוש להבין ולפרש אותו בצורה יעילה יותר.
הוא משתמש בשפת סימון ספציפית, המיושמת בדרך כלל עם Schema.org, כדי לארגן נתונים בצורה שמנועי חיפוש יכולים להבין בקלות.
כיצד סכימת נתונים מובנת משפיעה על תוצאות במנועי החיפוש?
לסכימת נתונים מובנת יש השפעה משמעותית על תוצאות מנועי החיפוש על ידי שיפור אופן הצגת התוכן ב-SERPs.
הוא מאפשר יצירת Rich Snippets, שהם תוצאות חיפוש משופרות הכוללות מידע נוסף מעבר לכותרת ולמטא-תיאור הטיפוסיים.
מידע נוסף זה, כגון דירוגי כוכבים, פרטי מוצר ומידע על אירועים, לא רק הופך את הרישום שלך למושך יותר מבחינה ויזואלית אלא גם מספק למשתמשים סקירה מהירה, מגדיל את הסבירות לקליקים ומשפר את ביצועי SEO הכוללים.
אילו סוגים נפוצים של סימון סכימה משתמשים ב-SEO?
ישנם סוגים שונים של סימון סכימה, שכל אחד מהם נועד לייצג סוגים ספציפיים של תוכן. כמה סוגים נפוצים כוללים:
- סכימת מוצר
- סכימת מאמר
- סכימת עסק מקומי
- סכמת ביקורות
- סכימת שאלות נפוצות
הטמעת סכימות אלו עוזר למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן, מה שמוביל לאינדקס מדויק יותר ולשיפור הנראות ושיעורי ההקלקה של הדפים בתוצאות החיפוש.
מחפשים קידום אורגני שמניב תוצאות? תצרו קשר עם רוני קוקליטסקי ואנחנו נעזור לכם להגיע למקום הראשון!