[rank_math_breadcrumb]
כולם רוצים את העסק שלהם ראשון בפסגה, אבל המקום בה דליל ורק מעטים נהנים ממנה באמת. האם בכלל יש סיכוי שתצליחו להעפיל לשם? ואיך עושים את זה בעצם? אם כל השאלות לגבי קידום אורגני בגוגל מתרוצצות לכם בראש ואתם תוהים מהיכן מתחילים ומה עושים – אתם בדיוק במקום הנכון! כאן תמצאו ארגז כלים שלם למתחילים עם כל נקודות הבסיס החשובות, כולל הגורמים המשפיעים ביותר על תהליך הקידום.
אם בעבר הלא רחוק התחרו ביניהם חנויות ובתי עסק באופן פיזי, הרי שכיום "המלחמה" עברה לאינטרנט.
חברות, עסקים וסוכנויות מכל סוג מקימים לעצמם אתרים ברשת, שתכליתם למשוך את הצרכנים הפוטנציאליים ולשגשג כלכלית ותדמיתית.
אין צורך להסביר מדוע פלאיירים ומכירות מדלת לדלת הוחלפו במרחבי הרשת, אבל כן חשוב להסביר כיצד פועלת כאן התחרות ומתי גדל הסיכוי לרווחים טובים.
כאן נכנס לתמונה קידום אורגני (SEO), שלמעשה מציג את האתר במיקום מסוים מבין שלל התוצאות במנועי החיפוש (בעיקר גוגל).
תוצאה אורגנית של אתר כלשהו, היא למעשה תוצאת חיפוש של דבר מה ברשת, מבין עשרות אלפי תוצאות אפשריות.
אך האם הייתם רוצים שהגולש ימצא אתכם בתוצאה הארבעים או אפילו המאה? כמובן שבעידן המהירות והמיידיות אין שום סיכוי שהגולש בכלל יגיע עד לשם ולכן חובה להילחם על הצגתך בתוצאות הראשונות, על ידי פעולות קידום שיביאו לכך.
כדי להמחיש את הדברים, נשתמש בדוגמה פשוטה:
נניח שגולשת מסוימת מעוניינת להזמין ציוד למסיבה. היא נכנסת לגוגל ומקלידה את המילים "ציוד למסיבה" או אפילו "קישוטים למסיבה בבית" ומכאן כל שנותר לה הוא לבחור בתוצאה שנראית הכי מתאימה/ מושכת/ משתלמת ביחס לדבר אותו חיפשה.
בחירה זו סביר מאוד להניח שתתרחש מתוך היצע התוצאות שמוצגות לה בעמוד הראשון בגוגל, או לכל היותר גם אלה מהעמוד השני.
בנקודה זו, כל מאות או אלפי האתרים הנוספים בתחום נדחקים החוצה והסיכוי שיצליחו "לתפוס" את אותה גולשת כדי שתבצע אצלם המרה (כלומר כניסה ורכישה מהאתר) נמוך במיוחד.
ולכן אתר שמעוניין להגיע למקומות הראשונים ולהיחשף לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים נדרש לפעולות קידום שוטפות במנועי החיפוש, שיביאו בסופו של דבר לתוצאות טובות יותר במדרג החיפושים ומכאן לתנועת לקוחות גדולה בהרבה לאתר ולעסק בכלל.
פתחו את גוגל, הקלידו דבר מה וצפו ברשימת התוצאות המתקבלות.
אם בחרתם בביטוי תחרותי מאוד (למשל "מסעדת בשרים בצפון"), סביר להניח שהעמוד יחולק לתוצאות ממומנות (המסומנות כ"מודעה") ותחתיהן תוצאות "רגילות" (תוצאות אורגניות). אם הביטוי שבחרתם איננו תחרותי (משמע שלאתר מאותו תחום אין צורך לשלם ישירות לגוגל על קמפיין ממומן כדי להגיע לראש תוצאות החיפושים), תקבלו תוצאות אורגניות בלבד.
כל עמוד כזה של תוצאות מכיל 9-10 תוצאות אורגניות, לאורך כ-12-15 עמודים אותם גוגל יציג. היתר פשוט לא יופיעו. הסיבה לכך היא שאף אחד מאיתנו לא באמת עובר כל כך הרבה עמודי תוצאות כל עוד מצאנו את שחיפשנו כבר בעמוד הראשון ואפילו בתוצאה הראשונה. ולכן זו השאיפה שלנו – להגיע לעמוד הראשון ולהעפיל לתוצאות העליונות, כדי שהלקוחות יגיעו אלינו ולא למתחרים.
אם העסק שלך רוצה להשיג לקוחות דרך הרשת ולאורך זמן, אין ספק שהוא מוכרח להתחיל פעולות קידום אורגני כבר עכשיו.
המחיר נע בין כמה אלפי שקלים ועד עשרות אלפי שקלים, תלוי בגודל האתר, היקף הקידום הנדרש לו וגם ברמת המיומנות האישית של המקדם שלך.
מתוך ידע מעמיק מאוד בתחום ושמירה על סטנדרטים אישיים ומקצועיים בלתי מתפשרים, אוכל להוביל את האתר שלך למקומות המוצלחים ביותר ולסייע לך למקסם את תוצאות האתר בכל מובן קיים. אני מזמין אותך להתרשם מהניסיון והכישורים שאני מביא לתהליך בשיחת היכרות קצרה.
עקרונית, אף אחד מסוגי הקידום לא "עדיף" על פני האחר וההמלצה היא לשלב ביניהם. ועם זאת, אתר לא יוכל לשגשג בלי קידום אורגני, אך יוכל להמשיך להתקדם מצוין בלי לשלם אפילו אגורה על קידום ממומן.
בדרך כלל בין 4-6 חודשים, אם כי ישנן תוצאות שניתן לראות רק לאחר שנה. חברת קידום אתרים מקצועית תדע לתת לכם תשובות מדויקות בהתאם לסוג האתר ותוכנית הקידום עבורו.
גוגל אמנם מתוגמלים כלכלית מבעלי האתרים המשלמים להם תמורת פרסום האתר בתוצאות הממומנות, אך האג'נדה שלהם היא לשפר ולייעל ככל שניתן את מערכת החיפושים לטובת הגולשים.
למעשה, גוגל משתדלת להתעדכן בהעדפות החיפוש המשתנות של הקהל ולהתאים אותן שוב ושוב למערכות שלה, מה שמטיל על בעלי האתרים דרישות קפדניות למדי, על מנת להשתלב בתוצאות החיפושים ולהתברג למקומות גבוהים. וכך, ככל שהאתר עונה על יותר דרישות שקבעה גוגל לצורך דירוג האתרים שלה, כך הוא יקבל דירוג גבוה יותר ויוצג פעמים רבות יותר לגולשים ובתוצאות המובילות.
מכיוון שכמות הפרמטרים של גוגל רבה מאוד, הנה שלושה פרמטרים מהמרכזיים ביותר שכדאי להכיר ולפעול ליישומם כבר עכשיו באתר שלך:
על תוכן האתר יקום ויפול קידום אורגני. זה לא רק שצריך להציג את התוכן המתאים לגולשים שחיפשו דבר מה בגוגל, אלא לספק לגוגל הוכחת רלוונטיות כללית באמצעות יצירת תוכן מקיף, מפורט, מאורגן, קוהרנטי וגם משלים או משיק שעוטף את תחום העיסוק מכל הקצוות.
גוגל מבינים שישנה הלימה בין חווית המשתמש לשביעות הרצון וההמרות מהאתרים השונים ולכן מקפידה מאוד להתייחס לנראות האתר, מהירות הטעינה, זמן השהייה של הגולשים באתר ויחסי ההמרה. אתר שחוויית המשתמש שלו טובה הוא כזה שמתאים בדיוק למה שהגולשים רוצים ומצפים לקבל וגוגל מתגמלת אותו בדירוג מאוד גבוה.
דרכם גוגל מבין לא רק את השירותים או המוצרים המוצעים באתר שלך, אלא גם את כל ההקשרים העסקיים שלו. הקישורים היו ונותרו כוח משמעותי וחשוב מאין כמוהו לעבודת הקידום ובמקרים רבים הם מאפשרים גם לחברות ולעסקים קטנים לעקוף חברות גדולות, כל עוד מערך הקישורים מבוצע בחוכמה, מחשבה ומקצועיות.
הדגש כיום הוא על קישורים חיצוניים, שהם למעשה לינקים שהושתלו באתר אחר ומפנים לאתר שלך. באופן כללי, אתר מקושר יותר מאתרים סמכותיים יותר, הוא בהכרח אתר סמכותי יותר בעצמו.
הרי אם חיפשת מסעדה טובה ושאלת חבר שממליץ על האיטלקית של ברנדה ואז שאלת קרובי משפחה וגם הם ממליצים על האיטלקית של ברנדה, אז כנראה שכדאי לך להזמין מקום באיטלקית של ברנדה.
יש לנושא הזה עמדות וגישות שונות מצד חברות קידום אתרים למיניהן, אך הגישה המקובלת היא לייצר כמה שיותר קישורים נכנסים מאתרים כמה שיותר סמכותיים, כדי לשפר משמעותית את הדירוג בתוצאות האורגניות.
חשוב להבין שקידום אורגני בגוגל הוא תהליך ארוך, מתמשך, שוטף ואפילו סיזיפי שיש לו התחלה אך אין לו אף פעם סוף. למעשה, גם אתר שהגיע לפסגה המיוחלת והפסיק לבצע פעולות שוטפות לתחזוקת האתר או להידוק הקשר שלו עם הגולשים והדרישות של גוגל, עלול למצוא את עצמו מדשדש תוך זמן קצר בתוצאות האחרונות.
כמובן שמהמדריך הזה אי אפשר לצאת עם בנק פעולות לביצוע בעשר דקות כדי האתר יופיע בדף הראשון, אבל זה בהחלט הבסיס שדרוש לך כדי להבין מה נדרש ממך בפועל ועל מה מוכרחים לשמור כל הזמן כדי להשיג התקדמות ולבסוף לשמור על מקומך בתוצאות הראשונות.
מהם הביטויים שהגולשים כותבים בגוגל על מנת לחפש את השירות או המוצרים שלך? כדי לדעת מה בדיוק הם כותבים וגם מה הם עשויים לכתוב, צריך לבצע מחקר מילים.
ניתן לבצע אותו דרך מגוון כלים (גם חינמיים, בראשם מתכנן מילות המפתח של גוגל) שמניבים תוצאות יעילות, מתוכן אפשר להבין את היקף התחרותיות בביטויים המרכזיים שאתם רוצים לקבל עליהם דירוג גבוה ומהם הביטויים שתצטרכו לכלול בתוכן האתר.
אחרי גיבוש ביטויי המפתח, כבר מחצית העבודה מאחוריך וכל שנותר כעת הוא להבין את המתחרים שלך: איך הם מופיעים בגוגל? תחת אילו ביטויים? מיהם האתרים בתוצאות המובילות? עד כמה הם ותיקים, טובים, מושכים ואטרקטיביים לגולשים? כמה קישורים נכנסים יש להם? מה גודלם של האתרים הללו ואיך הם מוצגים באורגני ובממומן?
בדיקה קצרה תעזור לך להבין איך לתקוף את המתחרים מבחינת התחרותיות בביטויי המפתח השונים. במילים אחרות: מה נדרש ממך כדי לעקוף את המתחרים ולגבור עליהם דיגיטלית.
גוגל אמור לבין איך האתר שלך בנוי ומה הוא מכיל. לשם כך צריך לבנות את האתר בצורה היררכית, שמגדירה עמודים ראשיים ותתי נושאים, דפים משניים הקשורים לדפים עיקריים ומיפוי לאתר תוך חלוקתו לקטגוריות ופריסתן כראוי דרך התפריטים שבאתר.
עכשיו כבר ניתן לצאת לדרך, תוך כדי ניטור ומעקב שוטף של ההתקדמות בביטויים השונים ובדירוגים של גוגל, בדגש על מציאת בעיות או נקודות לשיפור שיעזרו למיקסום התוצאות והתייעלותן.
לאורך הדרך חלק גדול מאוד של יישום האופטימיזציה מתרחש דרך יצירת תוכן עדכני ואיכותי לתוך האתר, שאותו גוגל סורק ומבין באמצעותו מהי הפעילות של האתר וכמה הוא מעודכן לטובת הגולשים.
התוכן עצמו מוכרח להכיל את מילות המפתח הרלוונטיות ולהיכתב בצורה נכונה בהתאם לעקרונות שונים. עקרונות אלה נקבעו אמנם ע"י גוגל, אבל כחלק אינטגרלי מהצורך של הגולשים בתוכן איכותי וקריא שניתן לשתף או לחזור אליו שוב.
בעידן שבו יותר מ-95% מהגולשים משתמשים בנייד כדי לגלוש, פקטור הרספונסיביות הכרחי מתמיד. עוד בשנת 2018 החילה גוגל את דירוג האתרים המעודכן שלה באופן שמדיר מהתוצאות הראשונות כל אתר שלא מותאם לנייד, מה שגרם להרבה אתרים טובים ומשגשגים ליפול בבת אחת מהתוצאות שהושגו.
מהסיבה הזו בונים כיום אתרים קודם כל בהתאם לחוויית הגלישה בנייד ורק לאחר מכן לחוויית גלישה במכשירים אחרים כמו המחשב הנייח. אתר שלא הותאם לנייד כמו שצריך לא רק שיקבל דירוג לא מספק מגוגל, אלא גם יתיש מהר מאוד את הגולשים שינטשו אותו בהמוניהם.
אתרים מאובטחים שמשתמשים בתעודת SSL מקבלים עדיפות מגוגל, כמעין חותמת לאבטחת האתר דרך פרוטוקול HTTPS (במקום HTTP). כיום חלק גדול מהצרכנים גם יודעים לזהות מי מהאתרים אינו מאובטח ולהימנע מצריכה בתוכו.
אנחנו חיים בעולם מידי ולכן אתרים שלא מגיבים במהירות לדרישת הטעינה של העמודים ולתצוגה מלאה תוך כמה שניות לכל היותר, פשוט נדחקים אחורנית.
זה קורה גם בגלל שגוגל מדגישים שוב ושוב את חשיבותה של מהירות האתר כפרמטר בפני עצמו וגם בשל החשיבות לגולשים, שמאבדים את הסבלנות תוך זמן קצר ונוטשים את האתר, מה שמשפיע כשלעצמו על הדירוג בגוגל.
לסיכום
קידום אורגני הוא הדרך הכמעט בלעדית בה אתרים יכולים לשחות בזירה המקוונת ולגבור על המתחרים, תוך שהם מביאים אל תוך האתר כמות גדולה של גולשים ומגדילים ממנה את הרווחיות.
אתרים שלא מבצעים קידום אתרים פעיל עשויים למצוא את עצמם במקומות לא מוצלחים שלא יניבו גולשים והמרות ומכאן קצרה הדרך לפספוס פוטנציאל אדיר מהאתר שהופך כנכס בידי בעליו.
בתור מקדם אתרים מנוסה ביותר, יש לי את כל הידע והכלים כדי לעזור לאתר שלך להתקדם ולזנק לתוצאות העליונות. אשמח להעריך את סיכויי השיפור בקידום האתר שלך בצורה כנה והוגנת ולהציג לך אסטרטגיית קידום יעילה הכוללת מענה למכלול פרמטרים ובעיות באתר, משדרוג חוויית המשתמש ועד שיפור מהירות אתרים שיטיס את האתר כמו שצריך לאורך זמן.
אין לי ספק שגם האתר שלך יכול להצליח ואפילו תוך זמן קצר במסגרת ליווי נכון, מקצועי ואמין.