עוגיות אינטרנט (Cookies)

העידן של שימוש עוגיות אינטרנט צד-שלישי, שאיתם מפרסמים אוספים מידע על משתמשים, עומד להיגמר ב2024.

כולנו צריכים להתכונן לרבעון הראשון של 2024, בו 1% מהתנועה באינטרנט תתבצע ללא שימוש בעוגיות צד-שלישי.

זה אומר שמפרסמים ברחבי העולם יצטרכו להתרגל למציאות חדשה.

אז איך זה משפיע עלינו?

מה זה קבצי קוקיז?

למרות שזה נשמע טעים, עוגיות באינטרנט לא קשורות לקינוח שהולך טוב עם הקפה.

עוגיות אינטרנט זה קבצי טקסט קטנים שנשמר במכשיר של הגולש כשהוא נכנס לאתר.

הקבצים מכילים מידע שעוזר לאתר לזכור אינטרקציות, העדפות, והגדרות של משתמש.

ואיתם האתר יכול להציע חווית גלישה יותר פרסונלית לכל גולש.

סוגי עוגיות אינטרנט:

  • עוגיות סשן
    • קבצים זמניים שנשארים רק בזמן שהות הגולש באתר
    • מחקים כשנסגר הדפדפן
    • משתמשים בהם לאגור מידע זמני, כמו מוצרים שהוספו לעגלה
  • עוגיות קבועות
    • קבצים שנשארים במכשיר של הגולש (מחשב, פלאפון, טאבלט) לאורך זמן
    • משתמשים בהם לאגור מידע לטווח ארוך, כדי לשמור על הגדרות הגולש והבטחת חווית גלישה נוחה
  • עוגיות צד-ראשון
    • נקבעות על ידי האתר בו הגולש נמצא
    • משומשות בעיקר לחווית הגולש באתר הספציפי שלהם
  • עוגיות צד-שלישי
    • נקבעות על ידי גורמים לא רק באתר שהגולש מבקר
    • בדרך כלל משמש למעקב של תוכן פרסומי
    • השימוש שלו הוא שנוי במחלוקת בגלל פוטנציאל לשימוש לרעה
  • עוגיות מאובטחות
    • נשלחות דרך חיבור מוצפן כדי להגביר אבטחה
    • הכרחיים להגנה על מידע רגיש של הגולש, כמו פרטי התחברות

מה החשיבות של עוגיות אינטרנט?

לשימוש בעוגיות יש מספר מטרות, ביניהן:

התאמה אישית – מאפשר לאתר לשמור את ההגדרות של הגולש, כמו הגדרות שפה, כדי לשמור על חווית גלישה ייחודית.

יעילות – הם עוזרים לשפר את יעילות האתר בביצועים שלו, על ידי אחסון של מידע והקטנת צורך של בקשות מגולשים לאתר.

אימות – עוגיות משמשות לאימות משתמשים, שמאפשר לגולשים להישאר מחוברים בזמן גלישה.

אנליטיקה – בעלי אתרים יכולים להשתמש במידע כדי לקבל תמונת מצב על התנהגות גולש, ולהשתמש בזה לשיפור האתר.

פרטיות

למרות היתרונות של שימוש בעוגיות אינטרנט, ישנן גם הרבה דאגות לגבי בעיות הפרטיות שהן יוצרות.

במיוחד בשימוש עוגיות צד שלישי.

הרבה אנשים מודאגים מהעובדה שהגלישה שלהם ברשת יכולה ליהיות מנוטרת למטרות פרסום ממוקד.

בתגובה לדאגות אלו, דפדפני אינטרנט ור

גולציות מתפתחות תמיד כדי להעניק לגולשים יותר שליטה על ההעדפות שלהם:

  1. ניהול עוגיות: רוב הדפדפנים מאפשרים לגולשים להתאים את הגדרות העוגיות להעדפתם.
    אפילו לבטל שימוש בעוגיות או מחיקת קוקיז לפי בחירה.
  2. דפדפנים מכווני בטיחות: יש דפדפנים, כמו מוזילה Firefox או Brave, שנבנו עם תכונות אבטחה משופרות, שמצמצמות מעקב של עוגיות צד שלישי.
  3. ביטול הסכמת שימוש: יש אתרים שמאפשרים לגולשים שלהם לבטל הסכמה לחלק מהעוגיות.

עוגיות אינטרנט - פרטיות

אז למה גוגל מחסלים את העוגיות?

הסיבה היא פרטיות.

לפי מחקרים, 74% מהגולשים חוששים מחדירה לפרטיות שלהם והמידע שלהם.

היום הרבה מאוד גולשים בוחרים להימנע משימוש בעוגיות אינטרנט כדי לא לחשוף מידע על ההעדפות שלהם ומשתמשים בחוסמי עוגיות וחוסמי פרסומות.

למרות זאת, חלקם עדיין רוצים לשמור על חווית הגלישה הפרסונלית שהם מקבלים.

אילו שיטות יש שלא משתמשות בעוגיות צד שלישי?

בזמן הקרוב, נאלץ לאמץ שיטות אלטרנטיביות לפרסום מבלי שנשתמש במעקב צד שלישי.

כמה שיטות מומלצות הן:

שימוש במידע צד-ראשון

השתמשו במידע שנאסף ישירות מהאתר או אפליקציה שלכם על השימוש של הגולשים.

תאבחנו את תגובת המשתמש, העדפות, או היסטוריית רכישה כדי ליצור תוכן והמלצות יותר מותאמות אישית לגולשים שלכם, כמו בקידום אורגני.

שיווק מבוסס הרשאות

במקום להשתמש במידע צד-שלישי, הכניסו לאתר שלכם אופציות לשימוש עוגיות בהסכמה של הגולש.

נסו לשכנע את הגולש להסכים לחלוק איתכם את מידע הגלישה שלו כדי ליצור להם חווית גלישה מותאמת אישית.

מיקוד גיאוגרפי

תעצבו את תוכן האתר לפי המיקום שבוא נמצא הגולש.

זה טוב במיוחד לעסקים עם מיקום פיזי, כמו משרד או חנות.

מה שיאפשר מידע או מבצעים ספציפיים למיקום הגולש.

שיווק בדואר אלקטרוני

השתמשו בשיווק באימייל כדי ליצור אינטרקציות עם הגולשים שלכם.

תעודדו את הגולשים להירשם לעדכונים או לניוזלטר ותשלחו תוכן פרסומי מותאם לגולש ישירות לתיבת הדואר הנכנס שלהם.

חשבונות משתמש והעדפות:

אם האתר או אפליקציה שלכם מאפשרים זאת, תנו לגולשים ליצור חשבון משתמש עם ההגדרות שלהם.

זה יעניק לכם מידע צד-ראשון מעולה להתאמת חווית גלישה אישית.

למידת מכונה ו-AI

השתמשו ב-AI ואלגוריתמים של למידת מכונה שינתחו את התנהגות הגולשים באתר, מבלי להסתמך על מעקב של משתמשים בודדים.

עוזר לחזות את התנהגות הגולשים ולתכנן נכון את הפרסום וחווית הגלישה.

סיכום

בשורה התחתונה, תמיכה בעוגיות אינטרנט צד שלישי תופסק ברבעון הראשון של 2024 בשלבים מדורגים, ותופסק לגמרי סוף השנה.

חשוב להתייחס לזה כבר עכשיו, במיוחד למידע צד-ראשון שיש לכם.

תבררו איזה מידע חשוב לתהליכים שלכם, וודאו שאתם יודעים איפה לשמור אותו כדי שתוכלו להשתמש בו אחר כך.

גם חשוב לוודא שהפלטפורמות שאתם עובדים איתם יודעים איך להתכונן ליום שאחרי הקוקיז.

כי חבל יהיה להשקיע במשהו שלא יהיה קיים מחר, לכן אם אתם רוצים קידום אורגני לאתר שלכם זה רק עם רוני קוקליטסקי.

המתחרים משאירים לכם אבק בגוגל?
דברו איתנו - זה בחינם!
ההמראה לפסגה מתחילה כאן
מלאו את הפרטים ואחזור אליכם עוד היום.
דברו איתי